Urgentie

Wanneer u door een noodsituatie op korte termijn dringend een sociale huurwoning nodig heeft, kunt u in sommige situaties een urgentieverklaring aanvragen. Hiermee krijgt u voorrang bij het reageren op woningen. Er gelden wel voorwaarden. Zo moet er onder andere spraken zijn van een noodsituatie waar u niet door eigen schuld of toedoen in terecht bent gekomen. Een toelichting op deze en de overige voorwaarden leest u in onze urgentiefolder.

Woont u in Maasland, Schipluiden of Den Hoorn (gemeente Midden-Delfland) of in Maasdijk (gemeente Westland) dan vraagt u urgentie aan bij ons. Bekijk ook eerst de urgentiefolder waarin onder andere de procedure, voorwaarden en kosten voor het aanvragen staan vermeld. Voor inwoners van de gemeente Westland geldt dat zij eerst een vragenlijst moeten invullen om te zien of zij mogelijk in aanmerking komen.

Neem eerst contact op
Heeft u de urgentiefolder goed gelezen en denkt u in aanmerking te komen voor urgentie, neemt u dan vooral eerst contact met ons op. Samen bekijken wij of de aanvraag zinvol is. Bel 010 592 50 93 of stuur een e-mail naar info@wonenmd.nl.

Vraag altijd zelf een urgentieverklaring aan!
Op het internet zijn partijen actief die aanbieden om een urgentieverklaring voor u aan te vragen. Deze partijen horen niet bij een woningcorporatie of gemeente.

Een aanvraag via een tussenpartij komt uiteindelijk ook bij ons terecht en wordt niet sneller of anders behandeld. Wél betaalt u extra kosten aan de tussenpartij voor het regelen van de aanvraag. Dit bedrag komt bovenop de normale kosten. Wij adviseren u daarom een aanvraag voor een urgentieverklaring altijd zelf in te dienen bij ons. Heeft u hier vragen over? Neem contact op met ons, we helpen u graag.

Snel naar

Pijl